Norge med på schlagerkartan!

Grattis Norge, i efterskott på nationalsagen och till segern i melodifestivalen!

Vann rätt låt?

Jag får ståpäls av Malenas opera, men i verserna tycker jag tonarten (eller vad det heter - är ingen musiknörd) verkar vara för låg för henne, hon svajar på rösten. Dock, hur verserna än går glöms det bort i refrängerna då hon går från lägsta parkeringsplan till taket på skyskrapan i sin sång... Det låter nästan magiskt. Men det räckte inte med bara bra refräng, tydligen. Juryn har nog inte röstat på henne utan det hon skrapat ihop måste kommit ifrån folket.

Men Norge gjorde bra ifrån sig. Jag röstade på dem och blev därför väldigt förvånad när de vann. Kul att artisten hade skrivit låten själv också!

Fredrik i tårar över att Balkan Girls inte vann!

I knappt två veckor är det plugg oavbrutete som gäller. Enda avbrott blir Body Pump, som ag dessutom ska gå iväg och köra nu. Pumpen går bra, har höjt några gånger på vikterna. Det ger kickar när musklerna gör så ont att man får tårar i ögonen... då bygger man på dem! Men va fan hjälper det på tentorna? Om jag failar tentan på fredag nästa vecka kommer jag ej in på kursen nästa termin... ÅNGEST!!!!

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0