Kunde inte sova...


Känns omöjligt att sova. Testar att äta en nattmacka och dricka lite grönt azoriskt te så kanske det går bättre.

Det värsta från PMS:en denna gång är över. Jag har böjat träna och äta bra igen och förhoppningsvis kommer det att få mig att må bättre både fysiskt och psykiskt. Mina svårigheter att sova blir nog mindre och jag blir nog mindre stressad när jag tränar. Jag blir nog piggare och får bättre hållning igen. Dessutom innebär träning egentid för bara mig och sunda matvanor innebär att jag anstränger mig för att gör något bra för mig.

Jag har funderat på belöningar/morötter som kan hjälpa mig igenom denna månad (läs föregående inlägg). Dels att klippa topparna och göra blonda slingor. Men även att gå på hälsomässan i Stockholm i början på november. Jag är inte så bra på att belöna mig själv. Har en spärr mot att slänga ut pengar på något som inte är nödvändigt och som bara går till mig.

Boendefrågan är fortfarande olöst. Vi kollar Hemnet varje dag. Vi har även funderingar om att flytta till hyresrätt - lite dyrare, lite tristare, men inga krav. Pajjar kylen ringer man på vaktis. Men finns tiden att ringa runt till hyresvärdarna? Äh, ju mindre tid man har, desto mer får man öva på att trolla. Saker blir problem först när de kommer till hjärnan. Jag menar: vi har en förmåga att göra saker till problem utan att de är det. Ibland löser sig faktiskt saker just för att de måste lösa sig.

Imorgon bitti hinner jag med än längre träning än dagens 30 minuters spinning. Gäller bara att få lite sömn.

Nu ska jag gå och lägga mig igen. Fredrik snusar förnöjt sedan ett par timmar tillbaka. Han är så underbar! Det innebär ju mer jobb för honom också när jag har ett sådant fullspäckat schema. Jag hinner inte göra något hemma, så han tar praktiskt taget allt och lite till! Det bästa med att jobba länge är att komma hem till Fredrik. Då blir dagen ljus! (ja, jag är lika fjantigt förälskad efter ca 2,5 år... älskar honom mer och mer för varje dag som går!)

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Trollmor

Hoppas du fick sova lite.Låtsas att du är en söt liten fjärilslarv i några veckor. När kursen är färdig, har du blivit en vacker höstfjäril! Klart du fixar det, gumman. Love to jo!

2009-09-29 @ 15:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0