Klant-Mia har varit på BOKREAN!



Tjoho jag har varit på BokRean! Tjoho jag har klantat till det!
Bokreor är bland det roligaste jag vet. Jag älskar böcker om möjligt ännu mer sen jag slutat plugga. Under studietiden hade rådde ett slags hatkärlek mellan mig och böckerna, men utan beroendeförhållandet oss emellan går vi mycket bättre ihop. Så denna dag har jag sett fram emot ett tag. Men jag min dumme faan skulle ju klanta till det såklart. Med nyinköpt schampo, balsam och hårinpackning hoppade jag i morgonbadet och kände mig lyxig (allt var från frisören så det var lite dyrare och lite bättre tänkte jag). Schampot var drygt och kändes därför professionellt och som vanligt rann lite lödder ner på ögonlocket. Men fan va det sved då! Aja, ner med huvudet i badvattnet -rufsa bort schampot. I med balsam, lika drygt och duktigt. Ner med huvudet och ta bort även det. Slutligen i med hårinpackning. Där låg jag i fem minuter, enligt anvisningar, för att inpackningen skulle verkaoch göra håret som Lambipapper. Badvattnet med schampo- och balsamrester i var varmt och gott på morgonkvisten. Men ögonlocket sved fortfarande. Väl uppe ur badet kom jag på att jag låtit flaskorna stå i hallen så att jag kunde returnera dem, eftersom jag hade läst att det var nötter i ingredienserna! Jag min överallergiska pappskalle har alltså legat och badat i nötter! I spegeln var det vänstra ögonlocket numera två ögonlock, ett liten bulle hade behagfullt svullnat upp på den tunna huden. Skit också, men jag i alla fall inte in något i munnen eller näsan. Så jag åt min frukost, tog två allergitabletter och borstade tänderna. Det kändes lite tjockt i halsen, så innan jag gick ner på bokrean repeterade jag instruktionerna på min EpiPen. Men som vanligt blir jag ju så nervös när jag fått kontakt med nötter, så jag började darra och fick ångest. Men ner skulle jag ändå. Det gick bra, men p.g.a. ångesten fick jag lite tunnelseende (det man tittar på syns, men allt runt omkring syns inte), så jag letade upp 5 av de titlar jag ville ha och avklarade första reabesöket på 3 minuter. Hemma känns det lugnare och tryggare, så svullnaden ger sig lite nu, men gör sig påmind varje gång jag tar en klunk vatten. Får jag en allergichock känns det tryggare att ta sprutan och larma hemmifrån än på stan. Jag behövre dessutom inte involvera mig i någon fysisk aktivitet (gå och bära bokkasse och ta sig upp för trappor) när jag är hemma utan kan sitta/ligga och vila. Vilken "tragedi" att inte disken blir gjord nu då!

Fynden
Fick med mig 5 fynd hem - det var ju 5 betala för 4, perfekt! 376 spänn för dem, inte illa kissat! Men när jag mår bättre kan bokrean räkna med att se mitt ivriga nylle igen! Jag har nog råd med några fler books!


1000 Places To See Before You Die: 89:-
Bra bok som behövs pga tröghet i beslutsfattande.
Fredrik blir nog glad över denna med. Vem gillar inte att resa?



Kosmos - En kortkort historik: 129:-
Jag må kunna endel beteendevetenskap och vara hjälpligt lärd inom närliggande områden, men rymdens skummhet bläddrar jag alltid förbi i vetenskapstidningar. Jag känner mig dels ganska dum när jag försöker förstå konceptet med svarta hål och supernovor. Men jag känner mig också väldigt liten och rädd varje gång jag erkänner att det finns en oändlighet(?) utanför jordens atmosfär. Jag ställer mig nu över min egen litenhet och ämnar lära mig ett och annat om de stooOOOoora sakerna. Kortkort låter lättfattat och det står det ju på baksidan också. Min bok - pax!



Hypnotisören: Gratis (5 för 4):-
Stod på Pressbyrån i en kvart och funderade på att köpa denna, tänkte att det blir nog en bra bestseller. Jag köpte den inte, men det blev den. Nu kom jag över den billigt, faktiskt gratis! Hejja! Förutom Jens Lapidus böcker blir detta min första deckare. Jag bereder mig på att fastna i en ny genre!



En nästan vanlig man: 69:-
En till deckare, totalt impulsköp - titeln fångade mig. "Vanlig" är ett sjukt spännande ord, som motsäger sig själv samma sekund vanligheten hävdas. Ingen vill vara vanlig. En nästan vanlig man måste vara en spännande snubbe. Baksidan verkade indikera det i alla fall. Nån känslolös snubbe som tillsammans med andra hejdukar kriminaliserar omkring. Kan va bra-ja!



Metro 2033 - Den sista tillflyckten: 89:-
Fantasy - min komfort-genre! Släpp mig lös i SF-bokhandeln i Stlm och det blir nästan alltid rekordeliga byten som släpas hem i deras fula mörkgröna kasse. (Vi ska dit på lördag, woho!) Den klassiska draken, kungasläktet och riddaren är väl inte min grej. Men mörk brutal fantasy med ännu mörkare humor ligger varmare om hjärtat. Detta är en bok om en hemlig underjordisk stad i Moskva, allt enligt nuvarande befintliga myter. Krig och förödelse. Inte så mycket humor, men mörkt nog för att jag ska nappa! Att hitta köpvärd fantasy på bokrean hör inte till vanligheterna.

Snart på't igen!
Nu ska jag funder över vad jag ska köpa med mig hem nästa runda på rean. Det råder ju brist på skönlitteratur, så fler trevliga böcker att söndagsläsa måste det ju bli. Bokrean är väl heller ingenting utan någon spännande receptbok som man aldrig använder. Sedan finns det nog mer facklitteratur att inhandla! Första vändan på Bokia är avklarad. En andra ska det bli. På lördag ska Akademibokhandelns rea scoutas och vår nya fräscha bokhylla i vardagsrummet får mycket mat att stoppa i sig! Vilka böcker har ni köpt?


Kommentarer
Postat av: Inga britt carlqvist

Det här var riktigt kul både att hitta din blogg, plus att läsa allt du skrivit. Någon gång kanske vi skulle ta och se saker från varandras synvinklar. Dvs. Du som träningsinstruktör, jag som medelålders lindrigt sagt korpulent (gillar inte ordet fet) kvinna intrasslad i diverse redskap på gym. Det är bara.. Ett vanligt förekommande ord i tränings sammanhang. Det är bara att trassla in kroppen i någon apparat där man ligger nästan dubbelvikt. Eller så står man på någon grej som delar ens ben vare sig man vill det eller inte. Så du ser vi har att olika erfarenheter att dela med varandra. Kram från en som trasslat ut sig från gymmet.

2011-02-23 @ 14:52:45
Postat av: Alicia

Jag tycker att du har en riktigt nice blogg! Har du tid så slå även ett öga på min :).

2011-05-07 @ 02:08:53
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0