Mot ny hobby: Breakdance!


Slog på TV:n
En av ytterst få sporter som kan få mig att titta på sportkanaler är dans! Zappade långt för att hitta något som dög att äta frukost till och stannade till min förvåning på Eurosport2 då jag intresserat satte på mig glasögonen. Hip hop battle (breakdance) visades på kanalen och en idé började ta form i mitt huvud.

Kan det där va nåt för mig?
Sen jag var liten (då jag förövrigt gick på hip hop under flera år) har jag varit en duktig dansare. - Ja det är något jag törs säga utan att följa the allmighty laws of Jantelagen! Nu förtiden tränar jag ju regelbundet: Styrka och kondition ca 10 h i veckan. Jag har dessutom gått ner endel i vikt och har nu en kropp som fungerar tillfredsställande bra och som blir i bättre kondition ju mer jag spenderar tid och energi på den. Så: Varför ska man gå omkring och känna sig i oförskämt bra form utan att använda kroppen till dess fulla potential? Den är ju ett fantastiskt verktgy, kroppen! Jag föreställer mig att om jag skulle bli skadad eller sjuk så skulle jag tänka på vad jag skulle göra om jag hade två friska ben... Inte skulle jag nöja mig med att springa i trappen med en utmanande tung tvättkorg, inte! Skulle det vara något som passar min smak, så skulle det vara BREAKDANCE!
Kan ge det ett år
Nu har jag mycket grejer i görningen: SI-utbildning, nytt jobb, ordförandeskap i bostadsrättsföreningen och förmodligen en hel del annat som dyker upp vid sidan av mina heltidsstudier på MDH (Mälardalens Högskola). Därför bör jag just nu rikta min energi till att komma in i nya rutiner så att dessa nya sysslor som förunnats mig fungerar bra och utan att "kärva". Så om jag tar i lite i överkant för att inte riskerar att stressa fram någonting under tidsbrist, så tänker jag ge mig själv ett år att bygga upp kroppens uthålliga styrka och smidighet (samt förstås förbättra konditionen) så har jag skapat bra förutsättningar för denna awsome coola sport/dans!

Alltid bra med nya mål!
För de allra flesta, skulle jag tro, är det bra med nya mål som driver en! Om man har någonting som driver en fylls sinnet med mening och det blir spännande att vakna varje morgon! Alla delar av sitt liv måste man bejaka. Jobb, fritid, hälsa, relationer, familj, trygghet etc. Just nu rör sig mina mål och uppgifter mest kring jobb och studier. Därför tror jag detta breakdance-projekt kommer vara ett bra mål på fritidsfronten! Men det är ingen mening med att skapa mål hela tiden utan att stanna upp och reflektera över vilka milstolpar man redan tagit sig förbi, vad man har klarat av och vad man har att vara stolt och tacksam över! Hela mitt liv är fyllt med bestigna berg (metaforiskt såklart, jag är ingen bergsget!) och hinder som jag klättrat över. Jag är så otroligt stolt över vad jag åstadkommit och tacksam över alla människor och faktorer som hjälpt mig klara av allting jag faktiskt har gjort idag! Min förhoppning är att jag hjälper medmänniskor omkring mig att på olika sätt ta sig över sina hinder och bestiga sina berg - om så inte med peppning och draghjälp, så med kramar och vänliga ord!
Har du intresset?
Har du händelsevis någon relation till breakdance oavsätt om det är praktiskt eller intressemässigt så hör gärna av dig (med en kommentar till detta inlägg) så kan vi ju utbyta drömmar, idéer eller bara säga goddag, wazup, una cervesa por favor! Nu ska jag återgå till packning av resväska inför resan till Azorerna imorgon. Känner jag mig själv rätt lär det ju bli ytterligare ett inlägg här idag. Jag har myror i fingrarna, nämligen! Puss å kram på er kära läsande vänner!


Kommentarer
Postat av: angelica

va coolt, you go girl!!

2009-08-19 @ 10:51:07
URL: http://remembertoliveyourlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0