Om två dar! OMG!

Nu snart, snart så, inte länge kvar..........
Jag hade så svårt att somna inatt igen! Nervositeten har blandats med förväntan och pirr. Jag är inte lika pessimistisk som jag var igår. Förkylningen börjar gå tillbaka och jag har gått igenom alla detaljer runt omkring resan i mitt huvud 100 gånger. Dessutom har jag bestämt mig för att varken Fredrik eller jag kommer dö såhär innan resan. Och om vi dog så skulle vi nog åka till Azorerna ändå. Jag har också bestämt mig för att ficktjuvar håller sig borta om man luktar vitlök (jag äter bara mina frukostmackor med vitlökskrydda på i sedvanlig osocial ordning), samt att vi hittar till rätt plan eftersom vi båda faktiskt äger glasögon!

Rumpan i flygplansstolen!
Bara man sitter på planet som kommer jag känna att vi är på semester. Ögonen fylls av glädjetårar bara jag tänker på det. Faktiskt redan när man har checkat in (heter det så när man gått igenom tullen på Arlanda och befinner sig där Taxfree-affärerna är och påstigningsmojängerna till flygplanen finns?) så kommer jag flyga omkring som en studsboll av lycka och le så brett att hela Arlanda omges av en aura av vitlöksandedräkt! Förstå känslan av att sitta på planet och titta ut genom förnstret och se den grå flygplatsbetongen försvinna nedåt och bakåt! Jag och Fredrik kommer äga världen! Jag kommer krama hans hand så hårt att den blir lika liten som min!

Reseguide
Idag ska jag spendera lite tid på att hitta reseguider på Internet, som jag kan skriva ut, med tips om vad man bör se, äta, lukta, höra, känna och uppleva på Azorerna. I samband med att vi bokade resan (för ca 4 veckor sedan) har vi redan hittat ett par sidor som ger inspirerande information. Allt om Azorerna och Azorerna.nu verkar vara bra och seriösa sidor. Kika gärna in på dem för att veta hur avundsjuka ni bör bli på en skala 1 till 10!

Hur det kommer bli och vad vi har tänkt oss
Vi kommer bo 4-stjärnigt på Hotel Açores Atlântico med halvpension (dvs. frukost som ingår). Såvitt jag har förstått utav det jag läst så har hotellet Restaurang, Pianobar och Inomhuspool. Bilderna nedan (klicka på dem) är tagna på det hotellet vi ska bo på:

Hotel Açores Atlântico ligger den största av Azorernas många ögar som bildats av vulkanisk aktivitet. Ön heter São Miguel och är Azorernas huvudö. Huvudstaden heter Ponta Delgada och är en hamnstad. Det är i hamnen, väldigt nära vattnet, som vårat hotell ligger. Vi har planerat att hyra cyklar och ibland vespa, för att ta oss runt och se naturen, kulturen och samtidigt vara nära - alltså inte sitta i någon trång turistbuss och stirra ut genom en smutsig glasruta). Fredriks must-do är Val- och Delfinsafari och det jag verkigen känner att jag vill göra är Djungelvandring. Azorerna har så hög luftfuktighet och rikligt med nederbörd så naturen ska vara helt fantastisk. Resmålet passar verkligen oss eftersom vi vill uppleva stället vi åker till. Vi är inga soldyrkare eller överdrivna festprissar, men båda fascineras vi av främmande natur och kultur! Något det tycks finnas i överflöd på paradisöarana!


Fler länkar:
Sitter du och är avundsjuk? Bra! Här kommer två länkar med mycket bilder:
På torsdag morgon bär det iväg! Jag har aldrig varit så förväntanfull förut!

Kommentarer
Postat av: angelica

Jag är INTE avis, nejdå inte ett dugg ;) åååååhh!

2009-08-18 @ 08:20:31
URL: http://remembertoliveyourlife.blogg.se/
Postat av: Neurotic Kitten

Låter som ett spännande resmål. Hoppas du hinner knacka ner några reseskildringar. Eller lägga upp foton.

2009-08-18 @ 09:54:48
URL: http://www.neurotickitten.se/
Postat av: Miamant

Angelica: Häng på i väskan vettja!



Neurotic Kitten: Det kan du verkligen räkna med! =D

2009-08-18 @ 10:45:44
URL: http://miamant.blogg.se/
Postat av: Irina

Ha det så bra i solen och lycka till med den där tjänsten du sökte. Hoppas att du får en glad överraskning när du kommer hem från resan! :-)

2009-08-18 @ 11:23:42
URL: http://rosaglasogon.se/
Postat av: Miamant

Irina: Tack så mycket!

2009-08-18 @ 11:50:59
URL: http://miamant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0