Besviken, lite arg...

Jag fick se mitt tentaresultat från psykologitentan nu på morgonen och jag är inte nöjd. Under hela december och första delen av januari slet jag varje vaken minut för att plugga på psykologin. Jag kan helt ärligt säga att jag aldrig i mitt liv varit så stressad. Jag har aldrig känt mig så färdig och mentalt trött som den dagen jag kom hem ifrån den tentan. Naturligtvis siktade jag som vanligt på VG men förberedde mig på U.

Jag satt hela tentatiden ut och svarade utförligt på varenda fråga. Efteråt var jag helnöjd och sa till mig själv att om jag bara hade förstått frågorna rätt (och jag läste varje fråga 10 ggr) så skulle jag kamma in VG:t lätt. 75 % krävdes för VG, 50 % för G.

Visst, jag klarade tentan och fick G, men efter allt hårt arbete som jag lagt ner på det så blir jag nu frustrerad. Jag tyckte jag kunde allting näst intill glasklart. Jag menar... det är ju ändå mitt intresseområde inom vilkets ramar min framtida yrkeskarriär kommer ligga! Då är det ju viktigt att jag vet vad jag pysslar med!

Kanske mest arg är jag för att jag tyckte att jag hade klockrena svar på allting. Var de kanske otydliga? Eller var de plain wrong?

Undrar hur det gick för resten av klassen... Alla jag pratat med (förutom en person) sa att de tyckte att det gick dåligt på tentan och att de inte läst någonting om det frågorna handlat om. Fick de ens G nu då? Får väl höra imorgon. Det blir nog morgonens "topic" i väntan på föreläsaren.

Och jag som var så stolt över min VG-rad i förteckningen över studieresultat på studentportalen! Högmod var en dödssynd, eller hur var det? Choklad är en dödssynd i dagens utseende-samhälle, men jag skulle behöva en gäng rutor nu. "Hur många rutor gör dig glad?" Ehm... hur många rutor får det plats i lägenheten?

Näe, nu får det vara nog med självömkan. Den här reaktionen lär mig nog mer om livet och mig själv än vad någon psykologikurs någonsin kommer att göra eller har gjort. Jag tar mig själv på för stort allvar, sätter för hård press på mig själv och låter min inre kritiker prata oavbrutet. Egentligen är jag nöjd med min insats i den kursen och jag är stolt över hur mycket jag lärde mig och hur bra disciplin jag hade. Jag ångrar att jag drev mig själv för hårt så att jag mådde dåligt av stress och fick magkattar, samt att jag inte spenderade någon tid med Fredrik på hans semester (över jul och nyår). Men jag har ju lärt mig av den erfarenheten och kommer inte piska mig själv så i framtiden.

Alla upplevde ju kursen som svår och krävande så jag får vara glad för att jag fick G. *klappar själv på huvudet*

Idag kanske jag ska följa med "svärmor" till IKEA. Det är kul! Annars ska jag traska ut till EM-möbler och kika lite på deras bokhyllor. Kanske dra och träna också. Sen blir det plugg på kvällen. YAY! =( Fredirk jobbar nog sent ikväll igen har jag en känsla utav. Jag lider med honom för att han måste jobba så mycket hela tiden, han hinner ju bara komma hem, äta en kvällsmacka och gå och läga sig igen. Sen upp klockan 5 på morgonen...

Igår var jag och fikade med Robine och hennes dotter Lo (supersöt). Har inte träffat henne på flera månader, så det var jättekul! På torsdag ska jag träffa Angelica och hennes skrutta Ofelia, vilket också var tidsåldrar sen.

Kommentarer
Postat av: angelica

ja på tors ska du träffa MIG =)! LÄNGTAR! PUSS PUSSSSSS

2009-02-03 @ 11:14:11
URL: http://angelicasteneskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0