Denna dagen och gårdagen och förrgårdagen (världens mest spännande rubrik!)

Förrgårdagen
Som jag nu har tjatat om rätt länge så har jag känt mig rättså vilsen utan plugget. För mycket tid, för lite att göra helt enkelt. Helt plötsligt inser man att man måste fylla tiden med något och det är inte så lätt när man är ovan. Jag borde väl vara avslappnad och njuta när alla stress är över men istället växte en olust inom mig. Den första frågan som bubblade upp i mitt inre och aldrig ville försvinna var: Vad ska jag göra för något? Det var en fråga jag inte hade något svar på, samtidigt var den inte lika jobbig som fråga nummer två som ploppade fram: Vem är jag? Dessa två frågor ekade i mitt huvud och blev helt utan svar. Och både enligt psykologins regler och lagen om alltings jävlighet så kom jag på att jag fått så mycket hjälp av Fredrik att bli lycklig, hitta självkänsla och må bra, att jag förmodligen inte vet hur jag ska vara stark och hitta en identitet i mig själv (utan honom). Så där satt jag, med alldeles för mycket tid, noll självuppfattning och känslan av att vara produkten av någon annans styrka kärlek och välvilja istället för min egen. Det stavas: Identitetskris! Efter att ha ältat känslan hopplöshet litegranna gjorde jag som jag alltid gör när jag behöver vara lite smart: Tog fram papper och penna och skrev allt i mitt huvud. Jag ska vara ärlig; jag skrev att jag var rädd, kände mig vilsen och inte visste hur jag skulle klara av att hitta mig själv utan hjälp. Men mot slutet av skrivandet hade jag hittat mod, inspiration och faktiskt lite förväntan: För att hitta mig själv behöver jag ju bara lyssna till vad jag innert inne vill! Det handlar inte om att man måste skapa en identitet eller lista ut vem man ska vara. Den man är finns inbyggd i själen/medvetandet och yttrar sig i form av önskningar. Mina önskningar som jag kände då (och även nu såklart) var träning (därav det förra inlägget), nya kursen i ungdomssociologi och att engagera mig i tjejjouren! (har ju tidigare varit med i kvinnojouren, men nu har det startats en tjejjour här i stan)

Gårdagen
Igår kändes det mycket bättre! Jag kände mig stolt för att jag inte förträngde känslan av tomhet och glad för att jag hade tre önskningar som kom fram. I enlighet med min önskning käkade Fredrik och jag chorizo med bröd till middag. Vi proppade i oss tre var: BADOOOM! Proppmätt! Sen gick vi och firade en kompis födelsedag och efter det gick vi och såg Terminator Salvation på bio med Rickard och Pontus (Fredriks yngsta och mellanbror). Den var jättebra tycker jag... men samtidigt hade jag inga jättehöga förväntningar annat än att se läskiga robotar. Jag är nämligen lite småskraj för robotar och har varit det ända sen jag var liten. Plastbrorsan, Tomas, hade leksaksrobotar som gick själva på batteri när vi var små och redan då tyckte jag det var läskigt. Sen blev det väl inte bättre av att jag var jätteliten första gången jag såg Terminator I. När den gick på TV häromdagen blev jag åter barn och ängslig. Hur som helst rekommenderar jag att ni ser nya terminatorfilmen!

Denna dagen
Äntligen måndag igen! Jo jag kan säga så eftersom måndag varken innebär från eller till rent måste-mässigt för mig. Jag pluggar ju och har vanligtvis få föreläsningar att gå på och under sommaren har jag som sagt var inga. Måndagen har någon slags nya-tag-känsla över sig... I'm big and I'm back! Planeringar börjar oftast på måndagen och ärenden som man vill uträtta eller vill ha överstökade kan ju inte bli gjorda när allting är stängt under helgen, utan göres helt enkelt på måndagen. Som jag skrev i förra inlägget så kickar jag igång en nystart i träningen. Äntligen är jag så gott som symptomfri från pollen och kan träna upp konditionen igen, samt köra tuffare på styrkan. Det blev ett Body Pump pass, 55 min, och 20 minuter på cross-trainer. Så skönt att känna sig kraftfull igen! Det är som att få en stor del av livet tillbaka! Jag kan andas! Efter träningen blev det ärenden på stan. Jag handlade till en jättegod middag: Kyckling i Uncle Ben's sås - curry - och i den röran slängde jag i två äpplen, en liten majsburk, 250 g konserverad ananas, en orange paprika, ett par-tre nävar stjälksellsei (eller va de heter). Till det: Kokt färskpotatis i bitar blandat med stekt rödlök (tål ej rå) och tre olika sorter av körsbärstomater 300 g, överhällt med olja och generöst saltat. Fy fasen vad kockrent det blev. Det godaste jag har lagat (igen)(åh nej, här är vi inte rädda för att skryta inte)(jag är för fan bäst)! Alltihopa väldigt magert och nyttigt! Det blev endal matlåder. Det är bra för de går åt. Jag vet vad jag ska äta till frukost imorgon! Lätt alltså! När jag ändå var nere på stan å lullade runt passade jag på att lägga mig i solbehållare en halvtimme och hämta ut mina böcker inför sommarkursen. De verkar väldigt spännande och jag ser så mycket fram emot att läsa dem. Med de böckerna hade jag även beställt Jens Lapidus seriebok som nyligen släppts. Ska bli underhållande läsning när jag är klar med den roman han publicerade innan Aldrig Fucka Upp.

Ikväll
Ikväll ska jag njuta av hur bra den här dagen känns och har kännts.
Kanskkollar på ett avsnitt med Prison Break till. Sitter förmodligen här vid datorn en stund till. Blir nog ett par goda mackort till kvällsmat: Rostade "Fiberrost" med paprika-philadelphia, bostongurka och vitlökspulver på. Jag är verkligen vitlöksoholic! Luktar alltid lite vitlökigt, haha. Obligatoriskt är den stora tekoppen English Breakfast Tea med mjölk i. Annars känns inte mackorna lika goda!

Kommentarer
Postat av: Trollmor

Frågeställningarna: Vem är jag, vad vill jag, är nog ålderslösa och regelbundet återkommande under livets gång. Tur nog, för man behöver samla ihop och kolla över sitt liv då och då. Härligt att du kan lyfta dej själv i håret, när det kniper. Och jag beundrar din utomordentliga kokkonst idag, om man betänker att du för ett antal år sedan, inte hade en aaaaning om att man hade vatten i kastrullen, när man kokade potatis :). Skönt åxå att träningen fungerar igen.(Gillade din step-up-dikt!)Själv har jag fått nog av träning för idag (planterat en solros i rabatten)så nu ska jag vila lite. Massor med kramar till dej från mej.

2009-06-09 @ 15:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0