Tomhet...

Två dagar i rad har jag varit på dåligt humör. Känt mig helt olustig och lättirriterad. Inte tyckt att det finns mening i något jag gjort. Jag tror jag börjar komma på varför nu: Vädret har varit mulet och kallt i fem dagar nu och när jag inte är ute i solen och njuter av sommaren så har jag helt enkelt inget vidare till liv. Väggarna faller över mig! Ser fram emot 0! Som idag till exempel: Ska åka till Willys och storhandla (yay.......) och efter det: göra 0! Utan plugg är mitt liv ganska innehållslöst och med plugg är mitt liv ganska stressigt. Jag tränar på gymmet, det är det enda.

Vet inte riktigt vad jag vill fylla mitt liv med. Helt klart är att jag behöver lite fart, lite händelse. Men vaddå? Visst jag har mina kompisar, men de kan ju inte ses hela tiden. Kan ju inte ta med i beräkningen att de ska rädda mig från tristess? Blä... känner mig så grymt ensam!

Förmodligen går min leda över i samma sekund som solen och värmen tittar fram igen. Mitt humör är så beroende av vädret. Varje vinter blir jag deppig, sen världens gladaste på sommaren. Vet ni vad? Jag HATAR att bo i Sverige! Jag måste ju vara sämst rustad för att bo i Norden? Det värsta jag vet är att frysa, jag blir hyfsat deprimerad av mörker och jag hatar snö om jag inte åker utförs på den (vilket jag aldrig gör eftersom jag aldrig har råd). Utöver det har jag kylakänsliga öron, så blir det för kallt på i dem får jag supersmärta, illamående och huvudvärk så jag knappt kan stå upp. Igår när vi gick och röstade var det inte direkt idylliskt varmt utanjust så härligt kallt som det bara kan vara i Sverige i juni... då fick jag ont i öronen på det viset! I JUNI!!!!! Fy fasen vad jag hatar att bo här (grattis Sverige btw på nationaldagen... Guuud va jag firar........).

Nej, jag behöver helt enkelt lite mer att fylla mitt liv med. Något som tar mig upp ur sängen på morgnarna. Några förslag?

Kommentarer
Postat av: Irina

Finns det något du verkligen älskar att göra men som du inte kan / har råd med / vågar göra just nu? Något som fascinerar dig och gör dig nyfiken?



Det gäller att hitta olika passioner i sitt liv för annars blir det onekligen lite tråkigt. Och solen kamouflerar bara symptomen tillfälligt. Du vill nog har en mer varaktig lösning, right? :-)

2009-06-06 @ 18:17:14
URL: http://rosaglasogon.se/
Postat av: angelica

Du kan alltid ringa mig gullet =)!



en annars, hm du höll på ju på med scrapbooks förut väl? tänkte om det är nåt du kan ta upp igen, el hitta ngt annat kul intresse? sy, måla, fota, klippa & klistra ;) m.m....Pusssssssssss på hjärtat mitt!

2009-06-06 @ 23:36:22
URL: http://angelicasteneskog.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack båda två! Idag känns det lite bättre och jag börjar komma på lite grejer jag vill göra! =)

2009-06-07 @ 12:05:57
URL: http://miamant.blogg.se/
Postat av: Gurra72

Fiske rekommenderar jag.



Enormt spännande och avkopplande på samma gång.

2009-06-07 @ 13:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0