Bärfisen


Trodde aldrig jag skulle få säga det här men: Det sitter en grön bärfis på mina blåa gardiner och där tar han eller hon sig faktiskt riktigt bra ut.

Men fisen är nog inte lika fäst vid datorn som jag är, så jag ska försöka ta och hjälpa kraken ut... Förhoppningsvis med min näsa i behåll.

...Fanskapet spelar död och klämmer sig fast vid gardinstången nu...

...Okej, jag var inte så insektsädel som jag ville tro... Bärfjärten gick inte att rubba från gardinen. Och jag ville inte vakna av en fis på näsan imorgon... Så jag tappade humöret, har liksom inte riktigt tid att leka fisvän... Jag drämde till fisen med MERSMAK (tidningen) så gardinstången hoppade till och ljushållaren som hängde på den dundrade rakt ner i ett stort porslinsfat. Båda broke som fan. Finns det en Gud blev jag väl straffad. Men samtidigt så är det en orättvis Gud som värderar lite glas och porslin som likvärdigt ett fisliv.

Men den förmodat döda bärfjärten gick inte att finna någonstans. Fanskapet hade hoppat ner till mitten av gardinen. Jag va fortfarande sur å drämde till igen. Då flög han/hon över till den franska balkongen och satte sig på den gardinen... Den vettskrämde stackaren var nu illröd och jag fruktade en äggmök i nyllet.

Jag väntade tills det blev "grönt ljus" på fisen igen och lyfte honom/henne med hjälp av ett glas och lite papper under. Men det är inte lätt att hjälpa en fis som spelar död! Jag tror jag råkade skrapa av en liten fot eller nåt. Utanför gick en tant och rastade sina hundar... Hon stod där i ca 10 min... Det var nära att jag tappade tålamodet och kastade bärfisen i huvudet på tantskrället. Men då gick hon äntligen.

Obekymrad och ädel puttade jag försiktigt ut fisgästen från den franska balkongen. Det gick ju sådär...

Kraken hamnade i ett spindelnät! Jag skar loss honom/henne så försiktigt jag kunde och jag hoppas att benen och vingarna inte klibbat fast... annars slutar nog fisens liv snart. Men jag tänkte inte mer på det utan återgick till min vardag. Inte fasen var det vardag för fisen inte!

Tänk vad ett fisliv betyder lite för en människa.

 


Kommentarer
Postat av: Trollmor

Hahahaha.....svårt att sluta skratta :)

Lyckliga bärfis, som mötte just DIG! Inte lätt att vara en bärfis med dåligt lokalsinne.

TACK för att du värnar om dom små/Mamman

2010-06-04 @ 23:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0