Nu var jag cool!!!!

Ja ba e så jävla ball, ba! Jag har D-E-S-I-G-N-A-T min blogg! Så nu kan alla som inte besöker min blogg känna att de missar något. Kanske får de känslan av att ha låst sig ute (läs mitt inlägg längre ner om min självutlåsning 2 dagar i rad), eller känslan av att ta miste på salt och socker ... och inte märka det förrän middagsgästerna stoppat gaffeln i munnen. Kanske känner de lite som jag gjorde när jag, stolt över att vara myndig och delaktig i Sveriges beslut, gick till fel röstningslokal (sedan dess har jag dubbelkollat).

Kanske kommer jag bli nya Blondin-Bella, fast då förstås Brunett-Berta? Jag kan berätta allt jag inte vet om mode och skönhet, jag kan skryta över min bloggkunskap och design, jag kan ta upp viktiga saker eftersom jag är påläst om allt, jag kan bedriva viktiga politiska frågor om till exempel böjningen på EU-gurkornas signifikans.

Vem vet... jag kanske kommer riktigt långt med den här bloggen... företag kommer kontakta mig och jag kommer bli ombedd att bedyra kvalitén i deras produkter... om inte munsårsmedel så kanske rymdmat för katter eller tamponger för blå mens. Till sist kommer jag tjäna så mycket pengar att jag kan köpa mig megaläppar, vara med i dokusåpor och bli ännu mera kändis. Målet är att bli sågad av Aftonbladet för att ha utfört nakenchockkuppsskräll på melodifestivalen och sedan tjäna resten av mitt uppehälle på att skriva böcker om hur svårt det var att växa upp i en värld av semlor utan mandelmassa och Pippi Pelikan.

Det är lustigt att tänka på att för 50 år sedan var personligheten inget speciellt. Folk hade lite olika humor, men i övrigt var människorna generellt sett ganska generella. De försökte vara goda strävsamma själar och de flesta försökte väl vara som alla andra. Idag kan du inte vara en i mängden om du inte sticker ut ur den. Du må vara tjock, du må vara smal, men Gud förbjude att du är normal! Beträffande Gud så bör du antingen ha något frikyrkligt förhollande till Honom eller ingå i något mystiskt New Age konvent. Att vara plain kristen är ungefär lika inne som att spela Bingo Lotto och att inte tro på Gud är bara tillåtet om man har någon radikal åsikt som går ut på att hata alla troende.

Vi är i begynnelsen av bloggeran: Vi är speciella, unika, bisarra, sårade, beroende, övertygande, felbehandlade, högpresterande, frälsta och pånyttfödda. Identiteterna vi skapat till oss själva är egentligen inget annat än accesoarer som passar olika bra vid olika tillfällen.  Identiteter förvarar och visar upp alla verb och adjektiv som säger något om oss, men har egentligen bara en huvudsaklig uppgift: Att få oss uppmärksammade! Vi som är födda på 80-talet och framåt tillhör generationen som aldrig kommer ur tonåren. Vi slänger i dörrar, tatuerar oss, har åsikter, går med i föreningar, låter våra tröjor visa vilka vi är. Internet var våra föräldrar och vi kommer aldrig lämna bloggen, Facebook eller MSN!

Så vänligen uppmärksamma min    O-R-G-I-N-E-L-L-A   D-E-S-I-G-N   och sprid det vidare till    A-L-L-A    om min speciella blogg. Extra stolt är jag över diamanten vid rubriken till varje blogginlägg (miamant). Där fick jag till det!   

Kommentarer
Postat av: trollmor

Ahhhhh...att läsa din blogg, är som att dricka en riktigt god champagne....njutbart till 1000! Keep up the good spirit, så ska jag sprida ordet. /Kram från trollmor

2009-03-03 @ 18:03:58
Postat av: angelica

se du kan ju =), nu får du lära mig ist o designa bloggen!!! puss puss

2009-03-03 @ 22:43:12
URL: http://angelicasteneskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0