Jag har fått jobb som Styrketräningsintruktör!!!

TJOHOOO!
Jag är superglad! Hon som har hand om personalfrågor på gymet Balanze som jag tränar på, ringde idag och gav mig klartecken om att de vill ha mig som Styrketräningsinstruktör och driftansvarig på halvtid där! Jag har verkligen hoppats på tjänsten och jag har länge velat jobba hos dem, framförallt som styrketräningsinstruktör.

Utbildning först
Först måste jag naturligtvis gå en utbildning som jag själv bekostar för att bli legitimerad SI (Styrketräningsinstruktör). Det gör jag gärna eftersom jag kommer jobba in de pengarna kursen kostar utan problem. Den 25:e oktober, på min 25-årsdag, är jag färdig med utbildningen och vecka 44 börjar jag jobba!

Pluggar samtidigt
Samtidigt håller jag kvar min huvudriktning i karriären - beteendevetenskap. Jag kommer studera heltid under höstterminen och noggrannt planera in när jag ska avsäta tid för studierna. Det kommer bli en utmaning, jag är medveten om det, men jag hade ändå tänkt mig fullt race kommande termin ändå eftersom jag egentligen skulle ha läst 150 % (nöjer mig med 100 % nu och jobbar 50%). Praktiskt/socialt jobb och mentala studier ger energi till varandra och tar ork av mig ifrån olika energipooler. Den ena fylls på när den andra används och tvärt om. Jag brinner för både SI-jobbet och beteendevetenskap och det i sig själv ger energi! Som det känns, så kommer jag alltid vilja jobba inom tränings-branchen mer eller mindre. Det är inom beteendevetenskapen jag ser min största karriär, men minst en fot med i träningsvärlden vill jag ha även efter jag gjort min examen. Hur mycket jag kommer jobba med träning vet jag inte, men min vision är att jag ska bli kvar så länge jag kan bidra med något inom branchen!











Tror ni detta kan vara en pedagogisk motivations - metod?








Hemmamys och fritid och självstudier
Ni kanske undrar hur det kommer fungera på fritiden och för mig och Fredrik? Fritiden kommer bli mycket mer dyrbar för mig. Det kommer alltså vara viktigt att jag laddar batterierna på min fritid och därför kommer jag leva den efter mina (och Fredriks) villkor. Arbetstiderna verkar till största delen ligga måndag-torsdag kl 14:00-21:00. Sedan verkar extra inhopp förekomma efter behov och förmåga, som jag förstått det hittills. Föreläsningar har jag max 3 ggr/vecka på förmiddagarna främst. När jag inte är på föreläsningar kommer jag gå upp samma tid ändå på vardagarna för att plugga hemma. Fredrik jobbar som elektriker och går upp tidiga morgnar. Vi kommer inte se varandra förrän jag slutat jobbet i veckorna. Ofta finns möjligheter för honom att jobba in timmar under veckan för att få vara ledig på fredagen. Detta ska han försöka göra så att vi kan få mer ledig tid tillsammans. För oss är tid tillsammans viktig och vi mår så bra av att umgås med varandra. Den tid vi kommer ha nu blir knappare än den förut varit, därför ska vi försöka göra desto mer utav tiden. Gå ut och äta, biobesök etc. Kvalitetstid helt enkelt! Man ska inte sluta gå på dejt med varandra bara för att man bor ihop! Mina vänner får jag lova att träffa på helgerna istället. Dessutom kan de ju alltid ta å träna på Balanze så får man morsa på dem på jobbet!

Allt går så bra!
Jag är så lyckosam verkligen! Jag har allt man kan drömma om! Och som om inte det vore nog så ska jag åka tillsammans med mannen i mitt liv till Azorerna i övermorgon och när jag kommer hem ska jag studera och förbereda mig inför ett jobb som styrketräningsinstruktör! Jag är så obesrkivligt glad och Azorerna kommer bli världens bästa semester!!!


Kommentarer
Postat av: angelica

detta låter bra gummsan!!! love you!!

2009-08-19 @ 11:16:24
URL: http://remembertoliveyourlife.blogg.se/
Postat av: angelica

detta låter bra gummsan!!! love you!!

2009-08-19 @ 11:17:28
URL: http://remembertoliveyourlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0