Ta kontroll!!!


Nu känns det som mitt liv är i kaos. Jag har av olika anledningar låtit saker "förfalla" (låter visserligen överdamatiskt) på senaste tiden. Men nu är det snart dags att vända kaoset till någonting konstruktivt och uppiggande. Strukturen jag skapar omkring mig ska ju tjäna mig, inte ta ner mig. Jag är glad över att jag har den här bloggen och jag är jätteglad över alla ni som läser den. Det hjälper mig mycket att nu skriva om de mål - både långsiktiga och kortsiktiga - som jag har, här på bloggen och dels få en översikt på det, dels skriva ett kontrakt med mig själv. De hinder som jag låtit mig styras av är snart förbi: Sociologikursen som tvingat mig nedprioritera allt annat är snart slut (tentar den på fredag); pollenperioden som har gjort det svårt/omöjligt att träna kommer nog snart att lugna sig lite; PMS:en som kommit lägligt för att ta energi såhär när jag har mycket att ta tag i slutar strax efter mensen som borde komma inom några dagar; den onda känslan i benhinnerna på smalbenen håller på att ge sig.

Här är mitt liv framöver:

  1. Hälsa: Ska införskaffa en tränings/hälsa-kalender ifrån bokhandeln för att få en inspiration till att återta bra hälsa igen: Byta ut tröstätandet emot härliga jordgubbar och melon. Komma igång med träningen igen: Body Pump 2 ggr/vecka, kondition 3-5 ggr/vecka, styrketräning i gymmet 2-3 ggr/vecka (belöning solarie - inte hälsobefrämjande men självförtroendeskick). Spara pengar till nya träningsskor, handskar med handledsskydd, samt en schysst pulsklocka. Föra "dagbok" över matvanor så jag äter tillräckligt med frukt etc. Bonus: Mår kroppen bra mår själen bra!
  2. Studier: Omedelbart ta kontroll över kunskapen denna kurs: Idag: Skriva klart all översikt + träna inför tentan. Imorgon: Träna, träna, träna. På fredag morgon/förmiddag: Repetera och ladda mentalt inför tentan på eftermiddagen. Det här kommer att gå hem! Efter kursen: Lägga upp en planering över sommarkursen (ungdomspsykologi) och studierna av den kurs jag "hoppade över" i vintras (personlighets- och socialpsykologi). Sedan: Följa planeringen! =) Bonus: Studera är riktigt kul med rätt struktur! 
  3. Städa: Det jag prioriterat sist under denna tid är verkligen städning, diskning, tvättning etc. Jag trivs inte alls i denna äckliga röra. I helgen ska allt bli frächt igen och därefter ska jag hålla den ordningen. Bonus: Har varit oreda så länge så att jag längtar efter att städa och fejja. (omg!)
  4. Vänner: Jag längtar så mycket efter de personer som står mig närmast (vänner och familj). Ser så mycket fram emot att ha tid och energi att umgås med dem igen. Bonus: Extra kul att träffa alla när jag inte varit så social sista tiden.
Men jag måste också berätta om vad jag ser fram emot:
  1. På lördag ska bästisen och hennes sambo döpa sin gullunge =)
  2. Ska till frisören på måndag. Blir radikal förändring... foto kommer!
  3. I augusti åker jag och några vänner på kryssning - det ska bli fett skojj!
  4. Har lite filmer på bio jag vill se (Startrek-filmen och i juli Harry Potter bland annat)
  5. Skansen med mamma, Bengt och har jag tur också plastbrorsan.
  6. Gröna Lund med pojkvännen: Dejt tema barnslig, haha!
Har det hänt något på senaste tiden då?
  1. Ja, plugg såklart... =/
  2. Har kommit igång med microbloggande på http://bloggy.se (heter Miamant där också), det är fett skoj och härliga människor där!
Klart slut för denna gång! Tack för att ni läste! *kram*

Kommentarer
Postat av: Irina

Hej! Surfade in från Bloggy och gillar det jag ser. Mycket prydligt för att vara en blogg skriven av någon som "inte är så bra på webbdesign"! Brukar bli en massa onödigt krafs då, men inte här. :-)



Lycka till med framtidsplanerna! Det brukar gå jättebra när man gör upp en detaljerad lista så där som du har gjort här. Och vill man så kan man!

2009-05-28 @ 03:00:50
URL: http://rosaglasogon.se/
Postat av: Mia

Tack Irirna!

Rekommenderar de som läser detta att gå in på irinas hemsida också, den är jättefin!

2009-05-28 @ 08:53:27
URL: http://miamant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0