Äntligen ledig och så kommer jag inte igång!

Min "lediga" dag
Jag känner mig tröttare än tröttast! Jag har bara sovit 6 h trots att jag lovade mig själv att sova ut! Nå det får jag göra på lördag. Idag är jag ledig i den mån att jag inte jobbar eller behöver åka till skolan. Denna dag ska jag ägna åt att handla mat, städa, tvätta (just fan jag har inte bokat den, aja då slapp jag, haha), plugga på SI, plugga sociologi samt baka. Det låter det! Menjag ska träffa Angelica också och det ska bli trevligt! Vi hinner ju inte träffas så ofta nu, och mindre kommer det bli =(. Jag ser nog också fram emot att baka.

Får inte ändan ur vagnen
Dessa saker som ska göras känns inte så viktiga som det jag brukar göra. Jag har inte så mycket ordförandeärenden, jag behöver inte jobba, jag har inga viktiga telefonärenden och jag behöver inte vara på plats i skolan. Jag ska lulla hemma med hemmasysslor och chilla lite. På ett sätt känns det skönt att det inte hänger så mycket på det jag gör, därför ska det nästa bli skönt att göra något så alldagligt som att dammsuga. Men ärligt talat, om någon frågade dig: "Du har en ledig dag nu för fösta gången på länge, hur ska du spendera den?" Är det inte mer tilltalande att se dig själv ligga i soffan å kolla på bra filmer, sitta på en gräsmatta i solen med en termos kaffe eller bara vara med vänner hela dagen? Jag har god lust att säga som katten vars serier är en av mina favoriter: I can... but I wont!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0