Mia + Fredrik = FÖRLOVADE!



Fredagen den 21 augusti år 2009

FÖRLOVADES

Fredrik Berg & Mia Wilander!

Förlovning på Azorerna

Första dagen efter den vi anlänt förlovade vi - Fredrik och Mia - oss i Jardim José do Canto, en sagolik botanisk trädgård i Ponta Delgada - huvudstad på Azorerna. I samma ögonblick ringde kyrkklockorna från en kyska i närheten. Det här är meant to be!

 

Varit bestämt sedan länge!
Vi har vetat i över ett år att vi skulle förlova oss. Men vi ville göra det väldigt speciellt och minnesvärt, så vi bestämde oss för att spara pengar för att förlova oss på en resa. Vi är båda jättelyckliga över att det blev just Azorerna, en bättre fullträff kunde vi inte fått! Det var så vackert och romantiskt och passade oss perfekt! Och minnesvärt - det blev det!


Vårat förhållande
Fredrik och jag har bott ihop i över två år nu. Vi har varit lika kära och lyckliga hela tiden. Ibland har någon pratat om olika kriser som kommer efter 6 månader, ett år, ett- och ett halvt år etcetera och menat att "vänta ni bara, ni kommer dit ni med". Men sanningen är den att även om det varit kaos omkring oss, eller någon av oss mått dåligt, så har alltid vårat förhållande varit det som står fast som berget.
Fredrik och jag är lika på många sätt, men på minst lika många sätt är vi olika. Ur relationen hämtar vi kraft och styrka att vara de vi är - var och en för sig. Jag älskar det som är Fredrik och han älskar det som är Mia.


Fredrik!
Det är inte för  hans godhet som jag älskar honom.
Det är inte för att han alltid finns för mig i nöd och lust.
Inte heller för att han är oemotståndligt vacker eller skrattar så charmigt.
Jag älskar honom helt enkelt för att
han är just den han är: Min Fredrik!



Läs och se mer om förlovningen och resan
Vi har börjat skriva på en reseskildring om våran vecka på Azorerna. Där kommer vi skriva mer om förlovningen och bilder kommer finnas. Adressen dit är www.acores.blogg.se.

Vi försökte överraska våra närmaste, men kom på att de syns på bloggen och andra ställen på nätet att vi är förlovade, så det är ingen idé att dra på det längre! Jag får äntligen skriva detta lyckliga blogginlägg och det är jättekul att få berätta för alla er som läser den här bloggen!


 








Kommentarer
Postat av: Rosie

Jättestort Grattis till förlovningen !!!

2009-09-05 @ 08:12:54
URL: http://www.leze.se/
Postat av: Trollmor

Med en liten glädjetår i ögonvrån,önskar vi er all lycka i världen. Visst, ensam är man stark, men tillsammans är ni oslagbara! Med all kärlek till er båda.

2009-09-05 @ 08:58:51
Postat av: angelica

så underbart =)! Mera grattis från oss!!! we love you!

2009-09-05 @ 22:58:17
URL: http://remembertoliveyourlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0