Så rullar vardagen igång... ska bli skönt på nå sätt.

Fri igen!!!
Äntligen är PMS:en slut och jag kan andas igen! Kul att komma hem till Sverige ifrån paradisens paradis och gå igenom PMS:en det första man gör. Jag tacklar alltd PMS genom att träna extra hårt och ofta för att frigöra endorfiner mer regelbundet. Det brukar fungera bra och jag kan fortsätta med min vardag som vanligt. Men nu håller jag på och tillfrisknar ifrån en lång förkylning och bör inte träna alls, så det har varit kämpigt. Snart så ska väl förkylningen vara helt bort också och jag kan sätta igång med min älskade träning igen. Jag bara längtar till spinningcykeln och hantlarna!


Sommarlovet är slut...
Jag har egentligen inte haft något riktigt sommarlov eftersom jag läst en sommarkurs, men den har varit lätt och inte krävt så mycket energi av mig. Imorgon (torsdag 3/8 2009) drar skolan igång igen och jag påbörjar då mitt andra år som högskolestudent. Jag läser beteendevetenskapliga programmet i Eskilstuna och hela höstterminen kommer jag läsa sociologisk socialpsykologi. Jo det är sant, det finn psykologisk socialpsykologi också och jag lovar... det är inte alls samma sak. Men duktiga på att krångla till det för sig beträffande termer kan jag nog tycka att den akademiska världen är. Men det låter ju fint! (hör ni viktigheten i mina bokstäver?) Den sociologiska delen handlar om hur människor påverkar och påverkas av samhället med alla umgängesformer och institutioner, både individuellt och i grupp. Den psykologiska delen handlar mer om hur människan funkar i grupp och i samhället. I helgen beställde jag böcker för hela terminen och jag blev eld och lågor! Det verkar så spännande! Hoppas böckerna kommer fort! Plugghästen i mig har vaknat igen! Samtidigt börjar jag så smått plugga på anatomin igen. Har glömt massor sen jag läste till massör. Denna gång är det inför SI-utbildningen (SI = styrketräningsinstruktör) som blir klar den 25 oktober - min födelsedag.

Arbete
På måndag jobbar jag mina första timmar på Balanze, det gym jag tränar på (basicly mitt andra hem). Jag ska få lära mig maskin- och eldriften den veckan. Det ska bli kul att börja, men i ärlighetens nämn är jag ganska nervös! Känns ju lite fånigt att vara nervös, men jag vill så gärna göra bra ifrån mig! När min SI-utbildning är klar börjar jag jobba vecka 44.

Nu ska jag ta en glass
Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0