Feminism



Jag har startat en blogg om feminism och relaterade perspektiv så som queerteori. Varför? För att jag anser att vårt samhälle, från mikro till makronivå, präglas av ojämlikhet. Det diskrimineras överallt varje dag. Du blir diskriminerad, jag blir diskriminerad och alla diskriminerar vi. Men det värsta i det här sammanhanget är att mång reflekterar inte över det och tror därför att vi lever i jämställdhet. Därför tycker jag att det är viktigt att informera om förtrycket som sker framför våra ögon, men som vi ändå inte ser.

Om du undrar ifall du är diskriminerad... om du undrar ifall du diskriminerar... om du undrar hur du kan sätta stopp för detta, så är du välkommen att läsa min blogg:

OM FEMINISM

Jag kommer fortsätta skriva på denna blogg paralellt - denna blogg inspireras av den jag är  och det jag tänker på. Omfeminism handlar om att problematisera det vi kallar för ett modernt jämställt samhälle och samtliga inlägg anknyter till antingen feminism eller queerperspektiv.


Kommentarer
Postat av: Felicia

Bra sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :D.

2011-07-12 @ 23:16:08
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0