Ondska(!)(?)

Onsdka. Vad är det?
Ingen av oss kan riktigt veta svaret på det.
Vi kan spekulera, studera, filosofera och teoretisera, men vi kan aldrig få den fulla bilden av vad det är.

Ändå påstår vi oss kunna känna igen ondska.
Vi påstår oss veta när vi ser den och när något som liknar den är inget illa ment... 
Rädsla, sorg, kanske stressen rent av...

Men lika lite som vi kan inta alla perspektiv i vår bedömning
kan vi veta vad ondska är, när den händer...
...och om den ens finns?

Men ändå påstår vi oss se hela bilden
med våra små små ögon.
Kanske uppstår ondska när någon säger sig ha funnit den i någon annan?


Av Mia, med inspiration från dödsstraffsförespråkare

Kommentarer
Postat av: Tuva

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-05-08 @ 14:21:46
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0